En flytning behøver ikke nødvendigvis at være besværlig eller stressende. En enkel, nem og billig flytning er mulig, hvis du bruger lidt tid på at forberede. Vi hjælper dig med gode råd til at forenkle din flytning, så du kan bevare overskuddet.
Vælg din metode
Hvordan du vælger at flytte, bestemmer du selv. Men et bevidst valg forenkler din proces. Du kan både flytte det hele selv, få delvist hjælp fra flyttemænd eller lade professionelle folk ordne det hele. Men når du har truffet dit valg, kan du sætte dig ned og lægge en enkel plan for flytningen.
Planlægning
Når du har valgt din flyttemetode, kan du lægge en plan for flytningen. Hvornår skal du pakke dine ting ned, hvis du selv skal gøre det, og skal du have familie og venner til at hjælpe? Få flyttet de tunge ting, mens du har folk til at hjælpe dig og pak struktureret. Du skal også huske at have et køretøj til rådighed, hvis du ønsker at flytte uden hjælp fra professionelle. Planen skal være din vej til en enkel og overskuelig flytning.
Få professionel hjælp
Boxit hjælper med din flytning, hvis det ønskes. Flytningen er billig og simpel. Der er fokus på, at kunden skal have en overskuelig flytning uden stress til billige penge. Hvis du selv vil være involveret i flytningen, kan du leje en Flyttebox hvor du kan nøjes med at lade Boxit flytte tingene mellem de to hjem. Så får du lov til at pakke tingene ned i flyttekasser. Når du lejer en container hos Boxit må du beholde den flere uger. Derfor får du god tid til at flytte ud i det tempo, du ønsker. Det er med til at gøre din flytteproces lettere.
Flyttekasser er guld
Flyttekasser forenkler din flytteproces markant. De sikrer struktur og overblik, når du skal pakke tingene ud i dit nye hjem. Din flytning bliver nemmere og enklere med flyttekasser. Brug dem flittigt og sorter dine ting i flyttekasser. Pak glas, kopper og andre skrøbelige ting i en kasse, hvor de kan beskyttes af bobleplast. Dertil skal de tungeste ting altid nederst i flyttekassen. God brug af flyttekasser er en gave. Boxit har flyttekasser i god kvalitet til en billig pris, som kan genbruges, hvis du skulle flytte igen på et tidspunkt. Hvis du er i tvivl om, hvor mange flyttekasser du skal bruge, er det en god tommelfingerregel, at du skal bruge en flyttekasse for hver anden kvadratmeter. Hvis du flytter fra et hjem, der er 100 kvm2, skal du altså bruge 50 flyttekasser.
Ryd op i dine ting
Oprydning er noget, du bliver glad for, når du skal pakke dine ting ud igen. Det koster stort set ingen ressourcer at smide de ting, du ikke skal bruge i dit nye hjem ud, når du pakker tingene ned i flyttekasser. Oprydningen gør dig sikker på, at du kan bruge alle ting, der er i flyttekasserne. Det gør indretningen af din nye bolig nemmere.
Sæt en dag af til alt det praktiske
Der er en del praktiske ting, der skal ordnes i forbindelse med en flytning. Hvis du sætter en dag af til alle disse ting, så får du dem ud af verden, og du er fri for at tænke på dem under den resterende del af flytningen. Du skal blandt andet flytte din adresse i folkeregistreret på borger.dk, finde ny læge og tandlæge samt aflæse vand, varme og el lige efter flytningen. Sæt en dag af til disse ting og du vil have sikret, det ikke sidder i baghovedet på dig under flytningen.
Brug flytningen til hygge
Få din familie og dine venner til at hjælpe dig med flytningen. Det letter dit arbejde, og det er samtidig en oplagt mulighed til at bruge dagen som en produktiv dag i hyggens tegn. Du kan byde på øl, sodavand og pizza til det arbejdende folk, og charmen ved at sidde midt i flytterodet med pizza og øl må ikke undervurderes. Derved kommer der en hyggelig stemning ind midt i flytningen.
Lav en liste over ting til din nye bolig
Uanset om du flytter hjemmefra eller skal rykke i hus, er det en god idé at lave en liste over ting, du skal bruge til dit nye hjem. Hvis du er førstegangsflyttende, mangler du sikkert en masse ting til din nye bolig. Lav en liste over det der er nødvendigt at få købt. Ting som køkkenredskaber, stole, borde osv. Nogle vælger også at tage deres køleskab med, når de flytter. Hvis du flytter ind i en bolig uden køleskab, skal du få det anskaffet hurtigst muligt. Ligesom man kan klare alt det praktiske med folkeregistret på en dag, kan man også sætte en dag af til indkøb.
Opsummering
At sætte tingene i system med planlægning er vejen til en enkel flytning. Brug et par dage på indkøb af redskaber og ordning af praktiske ting i forbindelse med din flytning. Så er det ude af hovedet. Derudover skal en flytteplan vælges. Hvordan vil du flytte? Læg en plan herefter. Det er også en god idé at få familien og venner til at hjælpe. Det forenkler dit arbejde, og den forbindelse kan du byde på lidt hygge med øl, sodavand og pizza. Pak i flyttekasser og gør det med struktur. Smid det ud der ikke skal med i dit nye hjem og pak systematisk. Så er du klar til at pakke ud med lethed. Hvis du vil have ekstra tid når du flytter, kan du leje en Flyttebox. Det er nemt, enkelt og billigt. God fornøjelse med din flytning.
Skriv et svar